Harrods aneb Ráj shopaholiků


Když jsem odlétala do Londýna, neměla jsem nejmenší tušení o tom, že nějaký Harrods vůbec existuje. A kdyby mi o něm neřekla kamarádka a já tam nikdy nešla, udělala bych velkou chybu. Protože je to bezesporu nejluxusnější obchodní dům (nebo spíše palác?), který jsem kdy viděla!


Připadala jsem si jako Alenka v říši divů. Všude davy lidí (jak jinak), tisíce chodeb, místností a schodišť. Šperky, kabelky, kosmetika, oblečení, hračkářství, restaurace, nábytek. Najdete tu úplně vše na co si vzpomenete. Hotový ráj pro všechny milovníky nakupování.  









































































A víte že:

V roce 1898 zde byl představen jeden z prvních eskalátorů. Zákazníkům, kteří se úspěšně zvládli přepravit až nahoru, byla na uklidnění podávána sklenička brandy.

Před několika lety si Harrods pronajal smrtelně jedovatou kobru egyptskou, aby střežila pár sandálů. Obuv byla posázená rubíny, safíry a diamanty a její cena byla odhadována na 62 000 liber.

Naleznete zde památník princezny Diany a jejího snoubence Dodiho Al-Fayeda, který nechal vybudovat Dodiho otec Mohammed Al-Fayed. Skládá se z fotek mileneckého páru a malé pyramidy, v které je umístěná sklenice na víno z princezniny poslední večeře. Dodnes je na okraji sklenky otisk Dianiny rtěnky. Pod sklenicí je položen snubní prsten, který Dodi koupil den před jejich smrtí.

Americký prezident Ronald Reagan měl z Harrods mládě slona Gertie a Alan Alexander Milne našel v Harrods Medvídka Pú pro svého syna Christophera Robina.

Je zde k dispozici nejdražší manikúra na světě. Na nehty vám budou vsazeny deseti karátové diamanty a cena? Něco málo přes milion. 

Do roku 1916 v místní lékárně bylo možné koupit čistý kokain. Ženy ho posílaly svým milým na frontu.


Kdo z vás už Harrods navštívil a byl z něj tak nadšenej jako já? 


KOMENTÁŘE

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář <3

https://www.facebook.com/WORLD-NEEDS-WOMEN-399467316916835